Thursday, May 19, 2011

Abang Imiey

Alhamdulillah,tak sedar pantasnya masa berlalu. Anak mama dah setahun 2 bulan. Lasak tapi manja a.k.a. penakut bunyi guruh. Elok-elok tengah main,kalau bunyi guruh, boleh dia tiba-tiba menangis cepat-cepat cari kita kat dapur.

Pada umurnya setahun cm ni,saya ada juga mengajar dia huruf-huruf hijaiyah. Alhamdulillah, dia sudah boleh hafal beberapa huruf walaupun bunyinya 'lain macam' tapi saya tahu, dgn keterbatasannya bertutur,najmie cuba menyebut huruf-huruf yang saya maksudkan. Saya ajar dia berdikari, membantu saya setakat apa yang termampu pada kudrat kecilnya. Tak boleh lupa,baba sibuk mengajar dia pun pegang pen, rotan, pakai kopiah nak ajar kakak-kakak dan abang-abang. Alahai imiey.....

Sedikit photo abang imiey time 'membuas'.....

Penat,ape lagi....ZzzZzZzz


'Mengukas' pahtu mulalah xboleh nk turun...ekekeke


Dah belengas,nak mandi lak...


Saya baru balik kerja, @8.45 p.m. Kasihan anak mama,kasihan juga baba,mama baru duduk hilangkan penat,dia datang ngn botol susu mahu menumpang tidur.


Time tunggu baba nih.....

JM Bariani time....


Gambar-gambar lama nih.....Mudah-mudahan Najmie jadi anak soleh. Mama doakan juga campur tangan Allah dalam mendidik dan mengasuhmu.....mengharapkan kekangan masa dan sejuta kelemahan mama dan baba, tentu tiada mampu mendidikmu sebaiknya tapi dengan bantuan Allah, mama yakin insya Allah pasti boleh!
~Love u Jundi~

1 comment:

CINTA_NORTH2SOUTH said...

ala2...comelnye si kecil ni..pandai possing..=) grammm lak tgk..huuhu..