Tuesday, October 2, 2012

Usrati Jannati

Maha Suci Allah yang maha pemurah terhadap hamba-hamba-Nya, memberikan selautan nikmat dan rahmat-Nya tanpa pernah mungkir menganugerahkannya. Salah satu rahmat dan tanda kasih cinta-Mu ya Rabb adalah mengurniakan ku syurga sebelum syurga di sana...... Rahmati baita zaujiyyah kami.....

Ya Allah
Engkau jadikanlah rumahtangga
Syurga sebelum syurga
Anak-anak cahaya mata
Isteri mengikut kata
...
...
Tuhan
Jadikanlah rumahku masjid mengingatiMu
Sumber ilham dan ilmu
Tempat hiburan dan ketenanganku dan keluargaku

Tetamu yang datang membawa rahmat
Perginya penghapusan dosa

Wahai Tuhan jadikanlah rumahku kerehatanku
Tempat aku mendapat kekuatan jiwa
Tempat aku mengecas bateri jiwaku
Pabilaku keluar rumah kereta perjuanganku bertambah laju

Ya Allah Engkau jadikanlah keluargaku
Tapak perjuanganku
Role model untuk ditiru
Berilah aku kekuatan memimpin diri dan keluargaku

Memimpin masyarakat diharapkan juga
Berilah aku kekuatan iman dan ilmu
Kesihatan dan buah fikiran, kelapangan masa untuk berjuang
Boleh menilai diri baik buruknya

Ya Allah Jadikanlah Engkau Cinta Agungku
Agar seluruh apa yang ada aku korbankan untukmu
Bahkan jiwa ragaku
Dan berilah aku kawan-kawan yang setia
Boleh berjuang bersamaku susah dan senang
Akhir sekali ampunkanlahdosa-dosaku
Dan dosa-dosa keluarga serta seluruhnya....



2008


2009


2010


2011

2012

Habib....... dirimu sangat baik, menjadi pendamping dan sahabat paling qarib buat diri.... Moga kita bercinta hingga Raudhatul Jannah!
Luv u baba.....




No comments: